Як працюють новоутворені дебатні клуби на Вінниччині продемонстрували учасники проекту

Напередодні фінальної конференції «Школа молодих спікерів – дебатні клуби у Вінницькій області. Видання 2» фінальні дебатні зустрічі  пройшли у чотирьох школах Вінниччини – у Навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа    I-III ступенів-гімназія №2» м. Гнівань (Тиврівський р-н), у Чуківській загальноосвітній школі І-ІІІ ст.ім. І.Бенери (Немирівський р-н), у Літинській СЗШ І-ІІІ ступенів № 2, та у Зарванецькій ЗОШ І-ІІ ступенів (Вінницький р-н).

Ярослав Ващик,  член правління Фундації ФЕРСО та тренер проекту каже, що перенесення фінальних дебат у школи області було для того, аби охопити якомога більше шкіл та згуртувати навколо себе учасників і педагогів з інших навчальних закладів, які в майбутньому створюватимуть дебатні клуби у себе на місцях.

– Ми мали можливість оглянути дебати, які були підготовлені 4 викладачами-учасниками проекту. Вчителі та їхні учні постаралися на повну, дебати були насиченими, живими та цікавими. Учні приводили такі аргументи, що й деяким дорослим і не спадало на думку. Тому нам також є чому повчитись у наших вихованців, – прокоментував Ярослав Ващик.

«Ідеї маленького принца – надійний шлях до поставленої мети»

На таку тему дискутували учні Загальноосвітньої школи    I-III ступенів-гімназія №2» м. Гнівань. Організатором та ініціатором створення дебатного клубу «Freedom» стала вчитель зарубіжної літератури Інна Кудирко.

  • Для мене,як для вчителя, було цікаво саме те, як учні розуміють цей твір, як вміють його аналізувати та якими бачать головних героїв. Саме під час дебатів можна почути такі думки, які для мене, як для педагога, будуть новинкою. Тому нам також є чому повчитись у наших дітей. Наш клуб продовжить свою роботу і наступного навчального року. Я переконана, що він значно розширить і коло учасників, і спектр тем для дебатів. Крім того, в нас виникла ідея проводити дебатні зустрічі в межах шкіл району, – коментує  Інна Кудирко.

«Математика потрібна всім, всюди і завжди»

Такою була тема фінальних дебатів у Чуківській загальноосвітній школі І-ІІІ ст.ім. І.Бенери, які стали можливими завдяки учителю математики та інформатики Вікторії Довженко.

  • Під час дебатів я побачила своїх учнів з абсолютно іншої сторони. Вони настільки жваві, активні, енергійні, і кожен намагається переконати у своїй правоті, кожен наполягає саме на своїх тезах та аргументах. Тому це дуже цікавий метод, який допомагає розкрити учнів як свідомих особистостей. Ми живемо в такий час, коли навколо багато спокус і коли наші діти попадають під чийсь вплив. Після наших дебатів діти будуть мати свою думку, будуть свідомі та не попадуть під негативний вплив соціуму, – подвлилась враженнями Вікторія Довженко.

«Дти і Україні захищені від усіх проявів зневаги, жорстокості та експлуатації»

На таку тему дискутували учні Літинської СЗШ І-ІІІ ступенів № 2. Організатором роботи дебатного клубу стала  вчитель історії та правознавства Іванна Гончар.

– Дебатні клуби розвивають критичне мислення, свідомість та вчать дітей аналізувати. Завдяки цьому вони прийматимуть виважені і правильні рішення в житті, знатимуть своє місце в ньому та впевнено відстоюватимуть свої права, – розповідає Іванна Гончар.

«Іван Мазепа – найбільший зрадник України»

Під таким гаслом пройшли дебати у Зарванецькій ЗОШ І-ІІ ступенів. Ініціатором створення дебатного клубу у школі став вчитель історії та правознавства Вадим Мельник.

Враження учнів:

-Мені сподобалось висловлювати свою думку, намагатись переконати своїх опонентів у її правильності. Я була другим спікером, і моє завдання було переконати глядачів та колег по дебатах у даній тезі. Думаю, мені вдалось досягти поставленої мети та гідно її відстояти під час жвавої дискусії. Найважливіше у дебатах те, що завжди і у будь-яких суперечках можна знайти золоту середину. Дебати допомагають не лише із висловленням власної точки зору, а й об’єднують колектив та вчителів з учнями , – ділиться враженнями учасниця дебатів Оксана Серветник.

-Участь в дебатах – це новий досвід для мене, це можливість показати себе та зрозуміти на що власне здатен. В дебатах мені подобається все –підготовка, тремтіння перед виступом, сама дискусія та її результати.  За чи проти, – це залежить від тези. На сьогоднішніх дебатах мені сподобалось бути спікером протти, тому що для мене це можливість поглянути на ситуацію з іншого ракурсу, знайти те, чого раніше я не помічала., розповідає   Богдана Павлюк.