Освітяни Вінниччини переймали досвід управління освітою в Польщі

23-29 вересня делегація у складі 8 керівників шкіл Вінницької області з навчальним візитом перебувалау м. Лодзь (Республіка Польща). Організували візит Вінницька обласна Асоціація органів місцевого самоврядування спільно з Фондом освіти і розвитку громадянського суспільсьва. Метою поїздки стало ознайомлення директорів шкіл малих місцевостей із  системою освіти Польщі, а також перейняття досвіду у сфері демократичного управління навчальним закладом.

Керівник Секретаріату ВОАОМС Віктор Вікалюк зауважує, що подібні візити Асоціація органів місцевого самоврядування проводить вже не вперше,і що Асоціація й надалі підтримуватиме працівників освіти та допомагатиме з успішним впровадженням реформ. Адже такі поїздки дозволяють побачити результат реформи децентралізації та освіти, що в наш час є надзвичайно важливим і корисним досвідом.

В Польщі українську делегацію супроводжували представники  Департаменту промоції та міжнародного співробітництва Маршалківської Управи Лодзинського воєводства Міхал Пєтранек, Барбара Рибак, а також представник Фундації ФЕРСО Ярослав Ващик.

Протягом тижня директори шкіл знайомилися із системою освіти Польщі, механізмами впровадження освіти для розвитку демократії, авторитарними та демократичними елементами сучасної  школи, а також переймали досвід у сфері демократичного управління навчальним закладом. Вони відвідали навчальні заклади різного рівня, ознайомились із методикою проведення навчальних уроків, та наочно побачили, як розвиток освіти впливає  на розвиток міста та країни в цілому.

Делегація побувала у середньостатистичній загальноосвітній школі м. Лодзь, відвідала воєводський осередок неперервної освіти, школу спортивного мистецтва, музей науки та техніки, та ознайомилась із функціонуванням та діяльністю альтернативних шкіл, зокрема проектом «Школа в дорозі».

-Ми багато дізналися про реформування освіти Польщі. Освітня реформа у них стартувала у 2017році. У Польщі 350 освітніх установ: дитсадки, початкові школи, середні, гімназії, ліцеї, технікуми, ПТУ, спецшколи. Освіта-двомовна, інтегрована. Освітні заклади працюють за інноваційними програмами. Ліцеї мають двомовну підготовку та  дають можливість отримати атестат міжнародного зразка, – розповідає Ганна Півнюк, директор Станіславчицької ЗОШІ-ІІІст. Жмеринського району.- На мою думку, цінним є те, що ліцеї працюють з вузами, і вузівські викладачі читають лекції в ліцеї, тим самим наближуючи студентів до вищої Досить корисним для усіх нас, гадаю, були заняття з коучингу та написання Проекту, – підсумовує Ганна Півнюк.

Крім знайомства з діяльністю закладів освіти Лодзинського воєводства, директори з Вінниччини мали й аудиторні заняття. Їм розповіли як застосовувати новітні технології в системі освіти, де шукати додаткові джерела фінансування та які  методи управління освітою є найефективнішими. Крім того, були й заняття з написання проектів, тому кожен учасник делегації отримав консультативну допомогу щодо реалізації своєї власної ідеї, яку має запровадити у школі, де він працює.

-Мене вразило, що поляки не бояться експериментувати в галузі освіти і дуже швидко реагують на виклики. Вразив їх демократизм в освіті. А головне, що дитина, її інтереси та здоров’я стоять на першому місці. Розвантажили учнів, не закріпачили вчителя, директор школи – особистість, а не заручник чиїхось політичних вподобань і бажань. Вчитель має час вчити і творити, а не відписувати інформацію про виконання заходів, які придумав чиновник від освіти, -ділиться враженнями Валентин Олійник, директор Яланецької ЗОШ І – ІІІ ступенів.

-Щиро вдячна організаторам поїздки за надану можливість познайомитись з реформуванням освіти в Польщі. Надзвичайно корисне навчання, обмін досвідом, спілкування з польськими колегами. Велика подяка за змістовну програму керівникам проекту, – підсумовує Тамара Білан, директор СЗШ І – ІІІ ступенів№3 м. Жмеринки.